måndag, februari 04, 2008

Mind-board och kroppskontakt

Det har varit några helt hektiska dagar sedan mitten av förra veckan, och mer lär det bli. I februari kommer jag att jobba minst 100%, eftersom jag ska vara och hjälpa till i receptionen en massa, och dessutom har Näktergalen. Galet mycket, men jag har ju velat jobba mera ¨å det är bara att bita ihop! =) Nu har de dessutom frågat från biblioteket om jag är intresserad av att jobba timmar från mars och framåt, så kanske ljusnar det. Var dessutom på en intervju för ett jobb i fredags, så man vet aldrig. Jag vågar inte tillåta mig själv att hoppas på något, för då blir jag bara så deprimerad om det inte blir mitt, så vi får helt enkelt se vad det lider.

Ibland gör man goda gärningar, och det gjorde jag banne mig i torsdags. Då kom Richard till mig, 1½ timme innan han skulle ner till Malmö och ha seminarium och sa: "Du vi ska göra något som heter Mind-board för att ytterligare beskriva omslaget vi ska jobba på". (omslagsförslag hade jag dessutom hjälpt honom med kvällen innan). Jag blev galen. "Vet du inte vad en mind-board är??? Typ det viktigaste verktygen för att kunna förmedla din idé effektivt till andra. Din inspiration, som du kan återvända till under skapandeprocessen, och som leder dig dit du ska!!!" Han blev tämligen förskräckt av mina hårda ord, och ville då inte åka ner till Malmö av rädsla för att ha något ogjort.

Vad gör man då? Jag sa till honom att jag kunde hjälpt honom om han kommit i god tid och sagt till mig, men inte nu, med en knapp timme kvar!!!

Fast sen gick det fem minuter... och samvetet kom krypande... Så det var klart att jag hjälpte honom. Och på en timme hade vi klippt och klistrat, inspirerats och fått fram en ganska hyfsad bild av vad han ville förmedla med sitt bokomslag. Plus att jag hade lagt ihop och presenterat det på ett snyggt sätt. Suck vad bra man kan vara ibland.... =) Thank God for Scrapbooking skills! Han var iaf tacksam, och köpte mig en paket med yoghurtglass!

Sen såg vi inte varandra på hela helgen, för jag har varit i Köpendanmark med Pearls och haft en riktig utbildningshelg, kring något så spännande som Stage Coaching. Tre amerikanska damer hade hand om oss och berättade, agerade, sjöng och dansade sig igenom ett späckat tvådagarsprogram. Det var speciellt bra för oss som koreograferar och arbetar med det visuella i kören, och jag är just nu så fullproppad av information att jag inte vet riktigt i vilket hörn jag ska börja... Hur många bra tips som helst för att få kören att gå in i karaktär, känna text och musik och skapa kraftfulla yttryck. Så spännande!!! Synd att inte Nettan, som också ingår i teamet, var med, nu får jag och Ann-Louise hjälpas åt att förmedla våra intryck till henne.

Oops! Nu är det dags att återgå till arbetet och göra lite nytta!
/Sofie

Inga kommentarer: