måndag, mars 17, 2008

Måndagskaos

Den 17:e mars sitter jag och tittar ut genom mitt fönster. Correction, jag FÖRSÖKER se ut genom mitt fönster. Det går inte. Det är helt igenregnat, gråmulet, trist och alldeles... alldeles jättetråkigt!!! Cyklade glatt ner till jobb i morse, det var t.o.m. lite solsken, och tänkte inte vidare värst mycket på den stundtals bitande kalla vinden. När jag sedan en knapp timme senare kollade ut genom fönstret komdet vinande gigantiska sjok av vitt (jag vill knappt kalla det snö, för det såg ut som något mellanting mellan dimma och snö) pulver, och OJ-flaggan såg ut att vilja blåsa bort alldeles. Sedan dess har det pågått. Vädermonstret. Nu har pulvret visserligen övergått i regn, men det gör det svårt att se ut och försöka komma underfund med vad man egentligen har att vänta. För har man tagit cykeln ner till jobbet får man allt se till att cykeln kommer med hem också... Blä.... Blä blä blä!
/Sofie

Inga kommentarer: