onsdag, juli 02, 2008

Soltörst

Skönt med fint väder. Värme.

Synd med jobb. Måste sitta inne.

Fast idag har det varit 180-tempo, med massor av nytt, spännande och utmanande. Det är tur att man inte ligger på latsidan. =) Har gjort budget för sisådär 21 miljoner idag. Det är knepigt. Låtsaspengar ungefär. Man slänger gärna in ett par tusingar extra, och rör sig i ganska runda tal. Men ändå. Tänk om man räknar helt galet. Det är ju inte precis så att man kan ta de summorna ur egen ficka... =) Och det som gör mig blå i huvudet av frustration är att man måste avsätta så himla mycket tid till att beslut skall fattas ovanför ens eget huvud. Men, jag har samtidigt förståelse för att allt måste göras korrkt, det ä rju trots allt människors skattepengar vi sitter och använder.

Jag är lycklig för mitt jobb. Jag gör nog ganska så precis det jag vill, även om jag inte hade kunnat drömma ihop denna tjänsten innan jag fick den.

Men hårda dagar sliter på en. Istället för att få gå hem och lägga mig och sova, ska jag nu iväg och vara social på ett grillparty. Känns just nu inte alldeles fantastiskt roligt, men jag vet att jag kommer att ha kul när jag väl kommer fram. Om jag bara kommer fram. Allt har naturligtvis varit försenat idag. Igen. Fast jag bryr mig inte. Bara två jobbdagar till, sen är det SEMESTER!!!

/S

Inga kommentarer: