måndag, oktober 20, 2008

Avslöjande...

Nu ska det bli fart på mitt bloggande igen förhoppningsvis.
Nu kan jag nämligen avslöja vad som gjort det så svårt att skriva konstruktivt, eller faktiskt skriva alls, den senaste dryga månaden...

Politik.

Köpenhamns politiker har mer eller mindre begått myteri och överborgmästaren har gått ihop med oppositionen istället. Det innebär för vår förvaltning att från at vara i majoritet så är våran borgmästare nu i minoritet, och då han inte ens var inbjuden till budgetförhandlingarna så är budgetten för vår förvaltning kraftigt bantad.

Länge har det varit osäkert om vi överhuvudtaget skulle ha något att göra nästa år, eftersom vårt center är helt beroende av anläggspengar för att gå runt (och självklart var det där som alla besparingar gjordes...). Budgeten klubbades den 9:e oktober, och då hade vi tack och lov fått med en del projekt, så att inte allt avstannade. Bl.a. är min aktivitetspark på Nörrebro kvar.

Dock står vi inte utan konsekvenser visar det sig. Viktigast är beskedet att ingen behöver sägas upp - alla har jobb att komma tillbaka till efter julledigheten i januari. Skönt.

Men 15 av oss projektledare i utveckling och anläg står inför att bli utlånade 2009 eller helt omplacerade inom förvaltningen. När detta besked kommer vet vi fortfarande inte. Ursprungligen skulle vi fått veta idag, men så blev det inte. Nu får vi gå ytterligare några veckor och vänta verkar det som. Inte optimalt.

Det är väl ganska självklart att motivationen inte har varit på topp den senaste tiden, och det känns som om man fortfarande går i stor ovisshet. Jag kan dock tänka mig att bli utlånad nästa år - det ser jag som ytterligare erfarenheter - bara jag kommer till en plats där jag känner att jag får något uträttat och att man bara inte blir satt på en skittjänst och halvt bortglömd.

Så, there you have it.
The truth.

Och nu håller vi tumarna för att man kan komma igång med sina vanlig vardagsbetraktelser igen! =)

/S

Inga kommentarer: