tisdag, december 02, 2008

Man ska inte stressa

Det är inte bra för ens bebis...
Så jag försöker ta det lugnt. I andningshålen.

För självklart är detta den jobbigaste perioden på länge. Förra veckan var det möten varenda kväll. Denna veckan är det förberedelser för julshow och jobbets julefrokost etc. etc. plus att jag ska till Alnarp och hålla föredrag imorgon, om ett projekt som inte ens är mitt (så går det när man är enda svensk på avdelningen... :).

Just nu lever jag på det faktum att det bara är 2 1/2 vecka kvar innan vi får gå på julledighet från jobb. Då ska jag ligga med fötterna på sofflocket och viiila!

Det är märkligt hur hypermedveten man plötsligt blivit om att man ska ta vara på sig själv. Så fort jag kommer på mig själv med att stressa så lugnar jsg ner mig själv och säger att det inte går att jobba fortare än jag gör.

Nästa problem blir att försöka klämma in julklappshandel någon gång innan jul... =)

/S

Inga kommentarer: