tisdag, augusti 18, 2009

Jogg.se

GB tipsade mig om denna sidan förra veckan under sitt besök, och jag kan verkligen rekommendera den till alla som håller på med löpning, gång, stavgång, eller som jag just nu - gång med barnvagn =). Här kan man mäta upp sina rundor med hjälp av google maps, lägga in tider för att se om man förbättrar sig, skaffa joggkompisar (var är du, GB?) och kanske hitta någon annans runda och springa den.

Nu är Nova snart tio veckor gammal och det är dags att kontrollerat börja göra sig av med de där extra kilona från graviditeten tycker jag. De blev ju ganska många till slut... Hihihi. Längtar efter att verkligen komma ut och springa igen, samtidigt som jag fasar för det... Det känns som om man har noll kondition kvar. Nåväl, den har ju tränats upp förr och kan säkert tränas upp igen.

Apropå tränas upp igen, så är det dags för Pearls att börja höstterminen idag. Jippieee!!! Sitter här hemma och gnolar noter och text till nya låtar, Nova hänger med bäst hon kan (geeh, gaah, aarr och brmmm är hennes nuvarande vokabulär), men tycker att det är tråkigt när jag sjungit samma låt mer än fem gånger i följd.

Och apropå höstterminer, nu är det mer som sätter igång. På fredag börjar jag och Nova babysim på filbornabadet. Ska bli intressant att se om hon gillar vatten lika mycket som sin windsurfande far, och om jag fortfarande är överkänslig mot klor eller kan låta bli att klia sönder mig efter ett besök i bassängen. =)

Ha en härlig tisdag!

/S

Inga kommentarer: