onsdag, augusti 12, 2009

Tacksam

Jag har mycket att vara tacksam för i mitt liv just för tillfället. Så mycket att jag har gjort en pakt med mig själv att varje gång jag kommer på mig själv med att vara glad för någonting så ska jag tänka just det. Jag är tacksam. Vet inte om det innebär bättre karma eller att nån uppe på ett moln för in mig i "the good books", men det innebär en påminnelse för mig att jag har det så j*vla bra.

I dag har jag tänkt till lite extra och kommit fram till att jag är extra speciellt tacksam för en del saker.

Jag är tacksam för att jag har en fin vän som GB - som förutom att vara underbar alldeles som hon är också sammanförde mig med Richard för nio år sedan just ikväll.

Jag är tacksam för att Richard är en lika envis jäkel som jag själv, så att han har orkat kämpa för det underbara vi har tillsammans idag, och för att han är den som jag har fått bli vuxen tillsammans med (på många sätt är jag antagligen mindre vuxen än jag borde vara också just på grund av honom, men det är jag också tacksam för).

En liten extra gnutta tacksamhet sänder jag också till lilla Nova, som trots lite inledande gnäll somnade sött på restaurangen så att mamma och pappa fick njuta av en alldeles utomordentlig måltid för att fira lite sådär lagom.

Imorgon kommer jag på flera saker att lägga till min långa lista.
Livet känns bra just nu. Jag är tacksam.

/S

Inga kommentarer: