torsdag, september 03, 2009

Dyngsur...

Ja, idag var det inte sol, inte.
Det var molnigt men ljummet ute när jag tog Nova och strosade bort till Polisstationen för att ansöka om pass, och det kom lite duggregn när jag strosade vidare till Skopunkten och hittade två par fina skor. Lite större droppar när jag spatserade vidare mot Ica Maxi för en veckohandling, och riktigt regn när vi kom ut. "Det blir bussen hem", tänkte jag och såg precis bakänden på en köra iväg när jag närmade mig hållplatsen. Under den tio minuter korta väntetiden på nästa buss tilltog regnet så mycket att när bussen kom, stannade till och neg fint för oss med barnvagn så fick man sig en liten dusch-ridå på köpet av allt vatten som hamnat på taket. Och värre blev det. Fem minuter senare, när vi var framme vid Stattena var det ösregn och hällregn kombinerat, det var sanslöst. Det var bara att bita ihop och streta iväg och hem. Och hänga allt på tork, för jag nämnde väl att jag glömde både jacka och paraply hemma... =)

/S

Inga kommentarer: