tisdag, oktober 13, 2009

Höga toner, hög på toner och toner på hög

Jag har en hel hög med systrar som jag får träffa varje tisdag kväll. Nästan 60 stycken börjar vi bli nu. Mina pärlor. MIN kväll. Och jag älskar varje minut.

Någonting har hänt med Pearls of the Sound det senaste året. Det medvetna beslutet vi tog för ett och ett halvt år sedan att rensa ut och fokusera på teknik och sångglädje har verkligen gett resultat. Varje tisdag är vi där, vi är på och vi ger ALLT! Det är total fokus och en sådan kraft i det vi gör. Nästan så att man blir religiös på kuppen. Det är sån en energikick att spendera tre timmar varje vecka med dessa härliga kvinnor som tillsammans kämpar för att lära, utvecklas och förbättra oss. Det räcker för hela resten av veckan. Det är med ett stort leende man lägger sig på tisdagskvällarna. Om man har tur så somnar man också. Huvudet är nämligen så fullt av glädje, av toner och av ren energi så att man oftast är ganska hög och ligger och tänker igenom allt igen och igen och igen... (är man bari så är man =) )

Sång och musik har alltid varit en stor del av mitt liv, men aldrig kunde jag tro att det var barbershop som skulle få mig att känna att musiken tagit mig till nya höjder i livet. Jag lyssnar fortfarande väldigt sällan på barbershop i mitt "vardagliga" liv, och kanske kommer jag aldrig att göra det, men den intensiva glädje som tre timmar på tisdagskvällarna ger mig betyder mer än all världens skivor. Jag är själv med och skapar! Och DET, om något, är en riktig kick.

Do I love you, oh my do I... Av hela mitt barbershop-hjärta!

/S

Inga kommentarer: