måndag, november 23, 2009

It's mine!

I år har julen kommit tidigt till familjen Karlsborn/Trabjerg. Eller åtminstone till fröken Sofie Karlsborn. =)

Följande present unnade jag mig eftersom jag i hela mitt liv har velat ha en paketkalender, men aldrig sett till att ordna en:

Ett litet inslaget paket för var och en av decembars dagar fram till jul. Tjohoo! Jag har alltid som policy att försöka handla många julklappar på The Body Shop, eftersom de gör bra grejer på mer än ett sätt, så om ni får något därifrån av mig i år, så var inte rädd för att det är en avdankad adventskalender-present. Nä, ni hade fått den iallafall!

Nästa present inhandlades eftersom jag tycker att det är så tråkigt att städa. Alla som varit hemma hos oss vet hur trivsamt dammråttorna tycker att det är, det är nästan så att de permanent har byggt bo, för de blir bara fler och fler.
Tanken är ju att det kanske blir lite roligare (nja, åtminstone lättare) att dammsuga nu, när man inte behöver kånka fram maskinen, dra sladdar och oroa sig för att väcka en eventuellt sovande Nova med vrålet från helvetet. Ergorapido från Electrolux är snygg, snabb och smidig. Och såpass tyst att den kan smyga sig på dammråttorna utan att de anar det minsta, för att inte tala om Nova, som inte vaknar eller störs alls! =)

Tredje presenten var en riktig lyxgåva, förärad mig av min älskade Richard, på hans egen födelsedag av alla dagar. Istället för att fira sin dag (ja, nu är han ju iofs inte särskilt mycket för firande av födelsedagar) så ägnade han en stor del av eftermiddagen åt att bygga mig ett fint litet skrivbord i ett hörn av sovrummet. Jag betalade dock bra med både amerikanska blåbärspannkakor till frukost och green curry-wok till middag.

Det är ett bra liv jag lever. Jag är tacksam. Ville bara påpeka detta också, så att ni inte tror att jag har gått och blivit någon lyxig hemmafru som strör pengar runt omkring sig. Men jag har levt på ruinens brant i så många år som student, att när jag för en gångs skull tjänat lite kosing, och med råga nått upp till min satta sparbudget, så känner jag faktiskt för att spendera lite på mig och mina närmaste. =)

Vad önskar ni er till jul?

/S

Inga kommentarer: