tisdag, december 15, 2009

Lite stressad

Dagen idag klövs mitt itu av sexmånaderskontrollen på BVC. D.v.s. Det var ont om tid för att få något ordentligt gjort (läs handla julklappar och mat) under förmiddagen innan kontroll, och det var ont om tid efter kontroll och innan kör. Hurtfrisk är man dock somliga dagar, så jag bestämde mig ändå för att promenixa till Maxi och handla. Klockan var då halv tolv, klockan ett skulle vi vara på Olympiakliniken. Varför då välja Maxi, när Hemköp ligger runt hörnet? Jo, Hemköp säljer nämligen inte Hipp gröt som Nova slukar mer än något annat, plus att vi hade fått kuponger på köp en - få en gratis från Hipp. Såklart man vill nyttja dessa. Sen hade det kommit kuponger från Nestlé också om att man kunde prova en av deras nya måltider gratis. Och gratis är gott, även för små sexmånaders bebisar.

Vi skyndade oss snabbt iväg och hann till Maxi med okej tidsmarginal. Sen fastnade jag på leksaksavdelningen lite för länge i jakt på någon julklapp, och när vi sedan vandrade vidare genom affären dök det plötsligt upp massor av saker i korgen som inte stod på min lista. Så när vi närmade oss barnmaten var korgen full och klockan hade börjat ticka fasligt snabbt. Ner med två förpackningar gröt i korgen, välja ut en Nestlé-produkt och full fart mot kassan (ja, Nova har vant sig vid att handla nu, så det kommer sällan några fasansfulla utbrott i kassorna längre). Skynda skynda, lägga upp, betala, packa ner och springa ut till bussen. Turligt nog kom det en buss, och jag steg på och pustade ut. Och insåg följande: Alla de där fantastiska kupongerna som skulle gjort all barnmat billig och gratis, de låg fortfarande kvar i väskan... Hrmpf!

Ja, nu lär ju iofs Nova fortsätta äta gröt och mat, så de kommer väl väl till pass även längre fram, men det är lite irriterande iaf!

Jo, förresten så hann vi till BVC i tid, Nova är perfekt (såklart) och är nu 68 lång och väger 7.620 gram. =)

/S

Inga kommentarer: