onsdag, februari 24, 2010

OSå skönt!

Det är bara att erkänna, jag är ett freak. En motsägelsefull person. En dubbelnatur.
Jag avskyr vinter, snö, kyla. Jag har aldrig stått på ett par längdskidor och lyckats med bragden att föräras smeknamnet kanonkulan efter en av mina totalt tre sejourer i en skidbacke. Jag suktar inte efter svarta pister, varm choklad i backen, gå på tur eller after ski.

Men (som Tony Irving skulle sagt). Vinter- OS af f*nimig det bästa som finns! Jag sitter bänkad framför TV:n alldeles för många (och sena) timmar varje dag och skakar, hoppar, svettas, gnisslar tänder, skriker och jublar. Det kvittar om det är skicross (en sport som jag för övrigt knappt kände till, än mindre att det var en OS-gren), alpint, curling eller längdskidor, det är samma sug i magen bara det finns chans till svensk framgång.

Det kommer att bli abstinens på måndag morgon. Vad ska jag göra då???

/S

Inga kommentarer: