torsdag, mars 11, 2010

Alla vägar bär till Rom

Utom mina vägar verkar det som. Vet inte hur många personer som jag pratat med denna vintern som har Rom som nästa inplanerade resmål. ALLA åker till Rom utom jag. Avis? Naturally!

Jag har haft Rom som drömresmål/nästa resmål i hur många år som helst. För en historie-buff som mig så vore det ju fantastiskt att få vandra på gatorna i denna episka huvudstad, och för Richard som är som andra killar är mest (d.v.s. närmast sjukligt fixerad vid krig, slag, arméer, katastrofer etc.), så borde ju inte heller han bli särskilt uttråkad. Vi har nog pratat om att åka till Rom sedan vi träffades - d.v.s. i snart tio år.

Men. Ja naturligtvis detta men. Det har liksom kommit andra resor emellan hela tiden. Inte för att vi har varit och globetrottat överdrivet mycket enligt mig själv, men det blir liksom alltid någon annan resa inplanerad som trumfar Rom-resan. Egypten (TVÅ gånger t.o.m.), USA (också två gånger), and the list goes on.

Hur ska jag då göra för att få komma iväg till Rom? Kanske ska man ta och önska sig bidrag till en weekendresa till Rom nu när man ska till och jubilera om ett par månader..? Ja, så får det nog bli!

/S

Inga kommentarer: