måndag, augusti 23, 2010

Effekterna av dagis

Precis som väntat gick dagisstarten alldeles superbt bra för Nova. Hon ägnade oss knappt en blick när hon fick syn på de andra barnen, och lika bra har det gått resten av veckan. Stor tjej! Det är också så mycket mer go i henne nu, plötsligt är verkligen hela världen hennes lekplats, och ALLT ska verkligen pillas på, undersökas, rivas ner, vältas. Mindre kul, men man får väl inse att det är precis så det ska vara.

Mindre kul är att dagisbacilluskerna också kommit som ett brev på posten. Nova har för första gången varit uppe och nosat på 40-graders strecket febermässigt, men har ändå varit vid gott mod och hållit hov här hemma hela helgen. Nu är även jag och Richard smittade och ligger halvt nedbäddade och mår pecka blä. Typiskt att det sker en sån här vecka när man verkligen inte har tid att bli sjuk. Har bara två dagar på kontoret med en massa deadlines, för på onsdag ska jag på kurs, och blir borta resten av arbetsveckan. Just nu håller jag tummarna för att jag överhuvudtaget kommer iväg...

Positivt med detta? Ja, kanske att jag får tid till att läsa lite i någon av alla de där pocketböckerna som jag beställt för länge länge sedan och som fortfarande helt olästa ligger och samlar damm i bokhyllan.

Tjillevippen!
/S

Inga kommentarer: