söndag, augusti 10, 2008

Air

bild från www.icomos.se

Sitter på tåget på väg hem från Karlskrona nu.
Har haft 50 timmar av kärlek och tid att ladda batterierna inför en hård arbetsvecka. Skönt. Som frisk luft. Jag gillar verkligen Karlskrona. Även om staden denna helg har hunnit bjuda på allt från sol till ösregn, så har vi trotsat det mesta och begett oss ut och kollat på en del. Inte så mycket sevärdheter, men promenader och loppisar runt om i stan.

Det blev någa fynd, helgens bästa var en inramad affisch av Spice Girls anno 1997, som ny ska pryda Måns sovrum... =) Postern har även fotograferats och används som hans mobilbakgrund. Vilken hit!

Själv hittade jag ett par skålar i glas och porslin (som jag nu upptäckt att jag glömde i lägenheten...), och Richard fann några coola gamla funkisbilder på 50-tals-hushålls-attiraljer. En lyckad runda!

Däremot hann vi aldrig ner på Glassiären, en legendarisk glassbar, som tydligen serverar glass i middagsstora portioner... Mmm... Som Grace en gång sa - "There's always room in the dessert-tummy"...

Hmm. Hemköp har öppet till tio, jag är hemma vid nio... MAGNUM..?!?! =)

/Sofie

Inga kommentarer: