tisdag, januari 29, 2008

Ur led är tiden...med Tourettes..?

Två "allvarliga" funderingar idag...

Var (eller snarare NÄR) har jag vaknat...? Sedan i fredags är jag ständigt två dagar före i almanackan. Idag är alltså enligt Sofie-isk tideräkning tisdagen den 31/1. Veckodagarna håller jag rätt på, men inte datumen. Liiite jobbigt faktiskt. Som att jag tog mig till kontoret idag av den enda anledningen att vår Receptionist Iris ska gå i pension och vi ska tacka av henne den 31:a. Och för att jag skulle vara hemma till lunch så att jag kunde boka in tvättiden till i eftermiddag. Hmm. Hoppas att det inte är något mer som jag har snurrat till... Analytisk som man är måsta man ju dessutom bryta ner detta tillstånd i sina minsta beståndsdelar och försöka förstå VARFÖR man är före i tidschemat hela tiden. Den enda anledningen jag kan komma på är att jag var extra duktig och betalade alla räkningar redan den 26:e istället för typ den 31:a denna månaden... :o) Suck.

När det gäller fundering numero due är jag lite mer konfunderad...

Kan man få full blown Tourettes först vid 28 års ålder? Alltså, de första yttre symptomen? Nu börjar jag bli hypokondriker (om nu hypokondri även relaterar till mentala/psykologiska diagnoser =), men den senaste tiden har jag ganska ofta kommit på mig själv med att tala högt det jag just i stunden tänker. Särskilt om det har att göra med någon pinsam händelse i det förgångna, kommer det ofta et "oj oj oj" eller ett "nej nej nej" uthoppandes ur munnen. Knepigt. Jag har alltid tyckt det var extremt jobbigt att återuppleva sådana händelser som jag upplever som pinsamma, eller där jag tagit fel beslut, men nu manifesterar de sig dessutom verbalt. Jag skyller på all den psykiska press jag är utsatt för för tillfället...

Jag kanske ska ta och ringa Britney Spears, hon är i högsta breakdown-mode enligt Perez... Vi kanske hade kunnat bli ett bra team...? Stöttat varandra i vått och torrt... Nej, huga!

Get some work done, girl!

/Sofie

Inga kommentarer: