söndag, februari 24, 2008

Besök

Ikväll har jag haft besök av en gammal vän från förr. Det är alltid lika roligt att konstatera att någon som man har lyckats komma nära en gång, stannar ofta lika nära en, även om det går år emellan träffarna ibland. Denna gången är det Dani, en av mina tjejkompisar från Au Pair-tiden i USA som är i stan med jobbet. Dani är från Österrike, men bor sedan 1½ år i Enskede och jobbar på AtlasCopco. Coolt, att hon har kommit att förälska sig i Sverige och flyttat hit. Och coolt att fastän det nu är 3½ år sedan vi sågs senast, så känns det fortfarande likadant som sist vi sågs. Det är klart att det inte är ett till 100% lika avslappnat samtal som med en bästis som man träffar varje dag, men det förundrar mig ändå HUR pass avslappnat och trevligt det ändå är att ses.

Vi hade hur mycket catching up som helst att göra, och bra att få öve sin engelska. Även om Dani numera pratar en hel del svenska också, så blir det än så länge enklast på engelska. Vi avhandlade de senaste åren i rasande fart, med utbildningar, boende, resor (ganska mycket resor visar det sig, för oss båda), jobb osv. Skitkul att höra vad hon har haft för sig. Hon jobbar med marknadsföring i ett projekt som handlar om internutbildning, och ska besöka en del företag härikring för att få deras input på hur man kan gå tillväga på ett effektivt sätt.

Idag har vi också hunnit att bli välgödda i Perstorp, efter en spontanvisit hos R:s mormor och morfar. Skinkstek, sås och potatis med kokta grönsaker. Glass till efterrätt, och sedan kaffe och en massa kakor. Mums, men ock med kalorier... Maten gjorde också det lite roliga inslaget att jag hade lovat Dani middag när hon kom, men både jag och Richard var så proppmätta, så jag satt bara och knaprade lite sallad med an hon fick äta. Hoppas att hon inte tyckte att det kändes alltför konstigt. =)

Jaja, det var min lagom innehållsrika Söndag. En riktigt klassisk Söndag, precis som en Söndag ska vara!

/Sofie

Inga kommentarer: