onsdag, maj 21, 2008

Drabbning...

Så var det dags.

Årets match, eller kanske århundradets?

Man U mot Chelsea...

Det ryser i hela kroppen... Ja, kanske inte i min kropp, men med all säkerhet i mina två fotbollskompisars späda lekamen. Jag undrar om någon av dem har sovit inatt... =) Själv skall jag avnjuta denna högtidsstund i lugn och ro i tv-soffan hemma - jag vägrar flytta på mig av den enkla anledning att direkt efter matchen är det BUMS i säng för liten Sofie. Var uppe senare en sent (halv ett, huga) igår, och såg La Vie en Rose (som för övrigt starkt kan rekommenderas), och hade faktiskt ganska svårt att hålla ögonen öppna på jobb idag.

Det märks direkt om jag inte får mina sex timmars sömn. Jag blir liksom inte riktigt människa på hela dagen, går och drönar och får inte riktigt tummen ur till nåt. Som tur var var idag ingen jätteviktig dag på jobb, det viktigaste var när jag skulle förklara för en dansk trafikingenjör hur vår debatt om Herr VS Fru Gårman just nu sveper över landet. Det gick ganska lätt - ingen i Sverige bryr sig egentligen, sa jag lite käckt. Själv tycker jag nog precis som många andra att Herr Gårman glatt kan få sitta kvar vid övergångstället, för jag anser inte att man ska slösa mina skattepengar på en lång statlig utredning...

I alla fall. 15 minuter till matchstart, och jag måste gå och köpa grillkött till imorgon.

Vem ska man hålla på egentligen???

/Sofie

Inga kommentarer: