torsdag, maj 08, 2008

För bra för att vara sant...?

Jag är en ganska skeptisk person.
Trots att jag är en person som letar efter billiga deals och säkert faller in i en och annan kostnadsfälla, så är jag ändå skeptisk.
Om någonting låter för bra för at tvara sant, så är det också ofta det...

Men man hoppas ju att det INTE är så... =) Särskilt nu!

Igår bytte jag nämligen äntligen, efter 3½ år telefon, operatör, och skaffade mig mobilt bredband... hos TRE. Jag har för övrigt alltid varit extra skeptisk mot TRE eftersom de hade det ganska knackigt i starten med dålig täckning etc...

Men jag har varit på jakt efter ett nytt abonnemang med billigare taxor nu när jag reser till DK varje dag, och har min egen telefon med mig. Om någon ringer mig kostar det 5 spänn att lyfta luren, och om jag ringer nån kostar det ungefär lika mycket... Dessutom har jag letat efter ny telefon, eftersom min trogna Sony Ericsson inte har haft så mycket liv kvar i sig på ganska länge...

Så jag var runt och frågade hos de olika operatörerna, Telia hade inget billigt, inte ens hos dotterbolaget Halebop fanns det billigare deals. Telenor hade en extratjänst för en extra peng i månaden där man fick betala 5.95 i startavgift och sedan snacka i 20 minuter. Inget som kändes särskilt lockande.

TRE då. Jo, döm om min förvåning, men de har insett at det är så många människor som pendlar över sundet så de har ingen skillnad i taxa!!! Det kostar alltså lika mycket att ringa och ta emot samtal i DK som i Svea! Tjohooo!!! Fantastsiskt!!!
Detsamma gällde för bredbandet, som dessutom var nedsatt till halva priset de första sex månaderna... Tjohooo igen!!!

Så för samma månadskostnad som jag den senaste tiden har varit till hälften onåbar, ringt några samtal och mest irriterat mig på hela det knackliga systemet, har jag nu en sprillans ny mobil med total täckning hela vägen till och från jobb, och ett mobilt bredband som också funkar överallt. Nu saknas det bara en ordentlig laptop också, som jag tänkt köpa när semesterpengarna betalas ut i maj...

Håll tummarna med mig att det nu inte kommer några överraskningsmoment...! =)

/Sofie

Inga kommentarer: