lördag, maj 10, 2008

MILstolpe!

I did it!

I freakin' did it!

Idag har jag nått ett mål, en riktig milstolpe. Jag har hållit mitt nyårslöfte, gett mig ut och sprungit SPRINGTIME!

För vissa är kanske inte en mil så mycket, men för mig är det mer än jag någonsin sprungit tidigare, och när man gör det i kuperad terräng och i 25 graders värme så är man inte så stor... När man dessutom betänker att jag inte löptränat på mer än en månad så känns de ännu bättre att faktiskt ha genomfört hela loppet.

Och jag sprang hela vägen, jag stannade aldrig och gick, utan joggade verkligen från start till mål. Nu "springer" jag ju ungefär i sköldpaddeshastighet, så jag gick i mål på strax över en timme, men jag är ändå attans nöjd med mig själv. Jag har gjort det jag satte mig för för mer än fyra månader sedan!

Sen säger jag som de som fött barn: jag vet inte om jag nånsin kommer att vilja göra det igen, men vi får väl se i maj nästa år... =)

/Sofie

Inga kommentarer: