måndag, juni 30, 2008

Levebröd

Så har den äntligen kommit. Dagen man väntat på. LÖNEDAGEN!
Det är fortfarande hemskt svårt att vänja sig vid att man inte får sina pengar den 25:e, utan sista vardagen i månaden... Och på nåt sätt har jag redan lyckats vänja mig vid min lön, så det är lika tajt i slutet av varje månad nu som när jag jobbade för Näktergalen.

Fast, nu har jag ju också köpt en ny dator. Jag betalar ett dyrt pendelkort. Och jag betalar av sängen jag kpte på IKEA så snabbt jag bara kan. Det känns rätt skönt att veta att man inte ska betala på såna saker i ett helt år som det brukade vara förr... På ett sätt är det ju helt fel att handla saker på kredit - man ska spara så att man har att lägga upp kontant. Jag har bara insett att jag inte är en sådan person. Jag kan inte spara ihop så, då går pengarna åt till annat. =)

Nu ska jag bara hoppas på att mina semesterpengar också gör entré som avtalat. Min superunderbara tidigare chef fixade sin del hur snabbt som helst, så nu hoppas jag bara att löneutbetalarna i Lund kan vara lika kvicka.

Idag är verkligen en fixardag... Jag måste ringa telias danska kundtjänst och låsa upp min telefon, för på något outgrundligt sätt så lyckades jag med bedriften att slå in fel pinkod. Och detta medan telefonen låg i väskan. Alltså har den slagit av sig, och sedan slagit på sig igen, något som adrig har hänt tidigare. Jag kan tillstå så mycket som at jag glömde slå på knapplåset, men det ska ju inte innebära att den stänger av sig själv... Knepigt. Hoppas alla inställningar är kvar, så att jag fortfarande kan få mina mail... Släppa jobbet...Näääeee... =)

/S

Inga kommentarer: