tisdag, juni 17, 2008

Vårat party(i)!


I don't wanna be all politics and shiiiiz, men nu är det förföljelse på gång!

Kan inte alla Helsingborgspolitiker (utom möjligen Gustaf Wiklund, mp - plus att jag i mitt stilla sinne hoppas att ni är flera) bara lägga av! Vi fattar att ni inte vill att The Tivoli ska få finnas kvar. Vi fattar att ni vill ha erat konferenscenter i centrala Helsingborg. Men sist jag kollade var det vi ute i kommunen som såg till att ni hamnade där ni hamnade, och kom inte och säg att detta är era väljares önskningar!!! Vill ni ha ett konferenscentrum - slå blickarna ett par hundra meter söderut - ni har för fasiken ett hur många hundra tusen kvadratmeter stort område i Södra Hamnen som helst, som i en icke allt för avlägsen tidshorisont ska göras om till (vad var det nu visionen var?) en ny del av centrum. DÄR kan ett sådant center ligga! Huga er!

Sen kan jag villigt erkänna att The Tivoli några gånger kanske inte varit det mest städade stället, men jag tror faktiskt att det är det endaste stället i hela Helsingborg där jag ALDRIG blivit nedstänkt av en hel öl/drink/whatever. The Tivoli hade inte varit så knökarns fullt varje helg om det inte vore för att folk faktiskt roar sig där. För att folk tycker att det är så satans kul att gå ut med sina vänner just där.

Jag kan inte säga något om serveringstillståndet - visst har överförfriskade människor som skulle ha mått bäst hemma i sängen serverats när jag stått vid baren, men om nu Jocke och Hasse har en policy - låt dem visa den!!! Om socialnämnden kan ge andra, tredje, fjärde och femte chanser till alla möjliga olika individer som kostar samhället pengar (inget fel med det - jag är socialliberal), så borde man väl kunna göra det till en inrättning dit VUXNA människor väljer att gå av egen fri vilja. Det är inte The Tivolis uppgift att agera moraltant och säga åt en betalande gäst att sluta dricka - det skall man vara vuxen själv att avgöra om man blivit insläppt! Det är väl knappast uteställets fel att folk väljer att konsumera alkohol? Jag dricker nästan undantagslöst vatten när jag väl kommit ut (har fått i mig tillräckligt med alkoholhaltigt på förfesten ;), och det är mitt val, precis som Mackan och Richard hellre vill ha en öl till. Vuxna människors val - sen om de är rätta och riktiga är väl bara deras egna samveten som kan avgöra.

Jag skulle aldrig kunna bli politiker, eftersom jag agerar mer med hjärtat än hjärnan, men jag tror på att varenda åsikt räknas. Jag skulle vilja höra ifrån någon medborgare ute i kommunen som TYCKER att Tivoli ska läggas ner till förmån för ett konferenscenter. Varför inte köra med lite direktdemokrati och rösta...?

/S

Inga kommentarer: