fredag, juli 18, 2008

Att ta ett självständigt beslut

Det är lugnt på jobbet. Så lugnt att man ibland undrar om man är helt själv på hela avdelningen. Man får gjort massor. Ingen stör. Just nu har jag bara en massa grejer att läsa in mig på, och en liten checklista kvar att göra.

Därför tog jag igår det vuxna beslutet att jag jobbar hemifrån idag. Det känns nästan som att man skubbar. Att man inte jobbar. Det är ju helt annorlunda att kunna gå ifrån och göra sig en kopp te från den egna bryggaren istället för jobbets. Och att kunna kura ihop sig i soffan med överstrykningspennan och plöja igenom en massa text istället för att sitta framåtlutat över skrivbordet. Det känns nästan som... fusk. Jag får nästan dåligt samvete. Som om nån ska komma på mig och vara arg. För jag tog ju beslutet helt själv. Ingen "ovanför" sa att det var OK. De är ju på semester. Tur för dem att det är pisstråkigt väder, så att de i efterhand inte tror att jag valde att jobba hemifrån för att kunna vara ute i solskenet!

Nä, checklistan kallar! (En sån har break hade man ju aldrig kunnat ha på jobbet, t.ex. =)

/S

Inga kommentarer: