torsdag, augusti 28, 2008

Hapser-damen

Förra året fick TMF'arna galabankett och lyxig underhållning på sin gemensamma förvaltningsdag.

I år fick vi varsin neonorange arbetarväst och en skräptång. =)

Läckermaul... Matchar jag inte denna läckra orangea splash av färg, så säg...?

Sedan fick vi bege oss ut på gatorna i staden efter bestämda rutter och städa upp efter alla medborgare...
Vilka skitgrisar det bor i köpendanmark!!!
Tre stora bruna soppåsar har jag plockat ihop idag! Jag vill inte ens berätta vad folk slänger, men jag kan i varje fall säga att en del inte verkar ha ett uns skam i kroppen...

Nu låter jag som en moraltant. Saken är den att vi faktiskt hade en fantastisk dag ute i byen, med trevliga medarbetare från alla de olika centrena i förvaltningen, det är alltid god stämning när danskar samlas. Jag tackar även vädergudarna för att vi fick uppehållsväder och att allt regn kom igår. Huga.

Det är nästan så att man redan är nyfiken på vad som kommer att hända nästa år... Kloakrensning? Kyrkogårdsputsning? Jag ställer upp! I Danmark handlar ändå allt om att hygge sig, så det blir bra oavsett vad!

/S

Inga kommentarer: