måndag, augusti 25, 2008

Över styr...?

Som projektledare ska man har "styr på tingene". Överblick. Koll.
Det har jag inte nu. Jag är fast i ett sammelsurium av beslutsordningar, grupper och åsikter.
Hjälp!
Mitt i allt detta ska jag försöka leverera något.
Hjälp!
Jag är en väldigt självständig person som är van vid att fatta beslut. Det har jag alltid gjort som projektledare, och jag är nog inte van vid att alla andra också ska höras.
Hjälp!
Nu sitter jag tillfälligt i skiten. Men hoppas på att ett möte imorgon ska få oss alla på banan igen.
Hurra!

Med andra ord - hjälp finns alltid att få bara man sträcker ut handen, det enda man får vara förberedd på är att den kanske inte alltid tar sig de uttryck man har förväntat, eller ger de resultat man har hoppats på...
Men det kan i varje fall jag leva med! =)

/S


Inga kommentarer: