torsdag, september 18, 2008

Binge - eller hur man begår en dödssynd...

Idag har jag gjort en riktig amerikanare.

Frosseriet har tagit över mig (därav hänvisningen till dödssynden).

Bild från www.benjerrys.se
(och nej, glassförpackningen var tyvärr inte så här liten...)

Jag har alldeles och helt av mig själv satt mig ner med en förpackning Ben & Jerry's Chocolate fudge brownie's-glass och klämt i mig ungefär 3 1/2 dl. Av ingen anledning alls. Bara sådär. Jag kan inte ens skylla på PMS eller nånting sånt.

Behöver jag säga att det dåliga samvetet ganska snabbt kom krypande...?

Samtidigt sitter djävulen på ena axeln och påminner om de 1 1/2 dl som faktiskt ligger kvar i frysen... Till slut var jag tvungen att gå och borsta tänderna för att förhindra ett återfall... =)

Fast straffad blir jag ändå. Sockerchocken gör att jag sitter här way past my bedtime och är skruvad som bara den! Synden (hahaha, jag visste att det fanns nån sanning i det påståendet) straffar sig själv...

/S

Inga kommentarer: