fredag, september 25, 2009

Scccchhhhtrrruuuudel!

Det är fredag idag, och första dagen hemma igen sedan i söndags.
Jag och Nova har ju tillsammans med elva av mina kollegor från Köpendanmark gjort Wien osäkert i fyra dagar. Och vilken resa vi har haft! Vi har verkligen sett allt och lite till i denna underbara och ibland bortglömda stad som skiner med lika stor pompa och ståt som Paris, samtidigt som den på något sätt lyckats behålla charmen från en lite mindre stad. Åk dit alla ni som kan är min rekommendation!

Lene och Helle och Dorthe förtjänar ett STOOOOORT tack för ett underbart förarbete med massor av information och fixpunkter som gjort att vi andra bara kunnat luta oss tillbaka och njuta av föreläsningar, förevisningar, guidade bussturer och restaurangbesök.

Denna restaurang (betyder Gök och inget annat) åt vi bl.a. på. Bild: www.kuckuck.cc

Dock har apostlahästarna fått göra sitt och det har promenixats otaliga kilometer under dessa dagar. Då var det skönt att få komma "hem" till ett hotell i lyxklassen, Marriott's Imperial Riding School of Vienna.

Bilder från www.marriott.de

Nova fick därmed också för första gången i sitt lilla liv prova på att flyga flygplan, och detta klarade hon med bravur. Likaså att hänga på morsan och alla andra i många långa timmar varenda dag. Hon hade det så fint i sin medlånade BabyBjörn (TUSEN tack Emma och Wille, den har bara varit så perfekt!!!), eller i sin vagn. Dessutom har hon nu införskaffat sig elva mostrar och morbröder, för det var nästan huggsexa om vem som skulle få busa och gosa med henne så fort vi tog en paus.

Jag är verkligen lyckligt lottad med världens bästa arbetskamrater! Varenda steg jag tagit har det funnits någon vid min sida redo att hjälpa och bära och lyfta och trixa med alla de grejer som faktiskt medföljer ett litet barn på resa. Med all denna packning så har jag lämnat kameran hemma, så en uppdatering med bilder får ni först när kollegorna samlat ihop och skickat hit sina bilder.

Det har verkligen varit en perfekt resa, och nu längtar jag om möjligt ÄNNU mer efter att få komma tillbaka på jobb igen...

/S

Inga kommentarer: