söndag, december 06, 2009

Motstridiga känslor

Ni som känner mig vet hur jag känner för vintern. Hutter. Brrr. Usch. Kort sagt.

Jag är en av de där människorna som inte hade haft det minsta emot att antingen skippa vinterhalvåret helt (trots detta är jag inget fan av global uppvärmning, obs obs obs! =), eller få lov att bege mig till varmare breddgrader.

Trots det sitter jag limmad framför dumburken varje helg från nu till april typ. För det är världscup hit och världscup dit i längdskidåkning och skidskytte och alpint. För att själv ha stått på skidor totalt fyra dagar i hela mitt liv så har jag ett fanatiskt intresse för vintersport. Och tänk. I februari. När det är OS. Och jag är mammaledig. Nova och jag kommer att vara fyrkantiga i ansiktet.

Nu hejar vi vidare på Sverige (för tillfället herrarnas skidskyttestafett)!

/S

Inga kommentarer: