tisdag, december 08, 2009

När panik artar sig till något gott

Jag visste att det var föräldraträff idag. Mycket väl. Men tänkte i mitt stilla sinne att det var på eftermiddagen så som det brukat(?) vara tidigare. Så jag låg som vanligt och mös med Nova i stora sängen. Klockan kvart över tio masade jag mig upp och slår igång datorn. Och ser att söta Emma svarat mig (ja, jag visste dag men inte tid, och hade därför slängt ut en liten fråga i cyberrymden - minnet är bra men fruktansvärt kort nuförtiden...) att föräldragruppen börjar KLOCKAN 11. ELVA!

Paniken växte sig ganska så stor i magtrakten. Tack och lov hade jag en väldigt utvilad och samarbetsvillig dotter som totalt ovetande om moderns panikkänslor lät sig bytas på och kläs i kläder i ett rasande tempo. Och tro det eller ej. Men jag hittade två matchande strumpor, rena kläder, mascaran kladdade inte, jag kom ihåg Novas mat, och jag var inte tvungen att vända tillbaka till lägenheten när jag väl kommit utanför porten. Klockan 11.02 stegade vi in på BVC, och hann alltså i princip i tid. Att jag sedan svettades lika ymnigt som en gris på spett över öppen eld är en annan femma, men jag var där. Och vi hade det jättetrevligt.

Eftermiddagen utvecklade sig också till en trevlig begivenhet när vi lite spontant drog ner på stan med Emma och Wille. Vi gick en runda på BR leksaker för att kolla in lite julklappstips, och jag vill varna alla för leksakernas "try me" knappar. När man väl startar leksakerna så slutar de ALDRIG!!! Och hur många melodier finns det egentligen? Och inte är det väl meningen att leksakerna ska spela flera jinglar samtidigt? Men så var det. En evig kakafoni som fortsatte även efter vi hade avlägsnat oss från hörnan med pedagogiska leksaker för små barn (även om ni säkert vid detta laget räknat ut att det mest var jag och Emma som testade medan barnen snällt satt i sina vagnar...).

Sen har dagen bara fortsatt i samma tempo och nu sitter jag här och kommer knappt ihåg vad det var jag ville ha sagt med detta blogginlägg. Det var säkert något viktigt, men det har jag inte riktigt tid att komma ihåg... =)

/S

Inga kommentarer: