måndag, juni 14, 2010

Gräsänka

Denna veckan är Richard i Karlskrona för att ta sin examen från Hyper Island. Det är tomt hemma utan honom. Jag måste jobba, så vi har fått kalla in förstärkning i form av goa mor- och farföräldrar. Tänk vilken tur vi har som har nära och kära som kan ställa upp och hjälpa till när det behövs! Ja, de tar ju faktiskt ut semesterdagar för att kunna passa Nova. Det är såna där situationer då "tack" liksom inte räcker till.

I dag och i morgon håller mormor i tyglarna, på onsdag och torsdag är det farfars tur, och på fredag pitchar farmor och Gizmo in. Fantastiskt!

Det är också i såna här situationer som man tackar sin lyckliga stjärna för att man har en så bra chef som jag har, som tillåter att man kan nyttja sina timmar på tåget till att jobba, och som har tillåtit en att jobba hemifrån om det passar. Och eftersom jag ska starta upp ett nytt delprojekt denna veckan kommer jag att behöva läsa in mig på en massa material, och därför passar tåg- och hemmaarbete alldeles utmärkt!

Överlämningen i morse gick alldeles utmärkt, och telefonen har inte ringt ännu (nåja, det har bara gått en timme...), tror nog att det var jobbigare för mig än det var för Nova att säga hej då i morse... =)

/S

Inga kommentarer: