onsdag, januari 16, 2008

Mår bättre...

...idag är andra dagen i rad som jag har orkat släpa mig upp på morgonen och ta mig ner på jobbet. Jag kan inte ens säga att jag har släpat mig upp tidigt, för jag går inte upp förrän vid åtta och är nere på Campus vid nio... =) Det känns som om det enda sättet att inte deppa är att hålla sig aktiv.
Idag har jag tagit fasta på något som jag hörde någonstans nån gång. Kommer inte ihåg om det var från någon serie eller någon dokumentär eller vad det än var - men det har fastnat i huvudet.
"Om du har en dålig dag - ta på dig något riktigt fint så mår du bättre!"
Inte för att jag är uppklädd till tänderna, men jag har på mig en fin liten svart klänning med röd tröja, och jag måste säga att det känns lite mer uppiggande! :) Frågan är bara vad jag ska göra här på kontoret, för det är lugnare än lugnast just nu... Jag får sätta tänderna i manualen för Näktergalen efter pilotprojektstiden kanske.
Igår hade vi första repetitionen med kören för terminen, och det kändes bara så kul att träffa alla pärlor igen. Vi jobbade med min älsklingslåt för tillfället - Anthem. Jag sjunger ju vanligtvis Bari, men den låten GÅR bara inte att sjunga något annat än lead på! Just den låten är en av mina favoritlåtar genom alla tider (och jag som inte ens är något värre musikal-fan), och at få sjunga den i kören är bara sååå kul! Den är vår nya regionlåt, så alla körer i region 32 ska kunna den. Vi håller också på att lära ut korren till ena tävlingslåten, och det är lite knepigt att stå framför kören och se efter så att alla gör på samma sätt, och komma med konstruktiv kritik. Nästa vecka är det jag som ska lära ut dessutom, jag är redan nervios.... =)
Nej, nu blir det inget mer vettigt skrivet. Bye for now!

Inga kommentarer: