fredag, februari 22, 2008

The end of an era

Eller, ja, det har ju mest varit en kort sejour. =)

Idag gör jag min sista dag i receptionen här på Campus. Det känns skönt att få återgå helt till Näktergalen, men samtidigt kommer jag att sakna receptionen, för här händer det liksom saker hela tiden. Plus att man får lite liv och rörelse i sig i och med att man måste serva "kunder" lite då och då. Tack och lov är de flesta studenter och personal helt självgående, men ibland blir man ändå förvånad över vilken sorts människor som går på denna jord. Jag tänker inte prata om någon specifik händelse, men kan bara i backspegeln konstatera att jag nog inte är så halvtaskig ändå.

Idag har jag sökt tre jobb. Totalt i veckan har jag nog sökt tio. Jag vågar inte längre räkna i mappen för jobbansökningar hur många personlig brev jag har skickat iväg... Hoppas hoppas hoppas. En dag så bara lossnar det nog. När man minst anar det. Kanske lite sådär som oväntade överraskningar! En annan devis (förutom skinny-pants) som jag länge levt efter är att "hoppet är det sista som överger en". Visserligen sant, och jag är en hoppfull människa, men ibland gör det bara så ONT att hålla hoppet uppe, och sedan få det krossat. Fast idag är en ovanligt uppåt dag, så idag hoppas hoppas hoppas jag.

Idag blåser det storm över Skåne. Jättestorm, jättestorm. Och Richard har säkert begett sig ner till Vikingstrand, men förhoppningsvis inte för att surfa, utan för att måla på sin nya bräda. Jag gillar inte att han är ute och windsurfar för sig själv. Även om han har alla tänkbara skydd så kan han ju ändå bli knockad. Och drunkna. Fy. Ibland är jag lite väl hönsmamma för mitt eget bästa.

Idag har klockan hunnit bli nästan halv fyra, så jag får strax stänga av datorn och bege mig hemåt.

Idag ska jag göra bakpotatis till middag tror jag. Har visserligen ätit alldeles för mycket kolhydrater, så vi får väl ta och se vad det kan bli. Och just nu är jag inte det minsta hungrig, så jag kanske skippar en stor middag och bara äter mer bröd. Bröd bröd bröd. Om jag fick välja en enda sak att äta tills jag dör så skulle det nog vara gott bröd med goda pålägg. Det finns få saker som klår en riktigt riktigt god macka.

Idag insåg jag att jag egentligen inte hade en enda viktig sak att skriva i min blogg för tillfället, så istället för att slösa bits i cyberrymden ska jag nu logga ut! =)
/Sofie

Inga kommentarer: