söndag, februari 10, 2008

Rätt och slätt

Igår hade jag en ätardag. Inte så bra med tanke på att idag är en mätardag... =) Jag och Richard var ute i Lerberget och bastade och mös och åt gott. Jag hade dock bett om fettsnål mat, och föräldrarna uppfyllde min önskan, men det var ändå en festmåltid! Kräftor med guacamole (och JA, vi insåg alla vilken fantastiskt god kombination det var, tro det eller ej), en riktig ungersk Gulasch-gryta, och färskskuren fruktsallad med vaniljglass till efterrätt. Mums mums!

Jag var så stinn i magen att jag nästan trodde att jag skulle gå sönder. Hoppas bara att min lilla viktnedgång kan inspirera, för igår sa både mamma och pappa att det märktes. Och då tänkte jag bara "amen, kom igen då, sätt igång ni också!!!"

Mätningen idag var vad jag hade förväntat mig. Mindre, men i små steg. Fast jag är glad ändå, för jag kunde ha mina "skinny-pants" igår! Hurra!

Centimetrarna:

-0,5 cm i halsen (2,5 totalt)
-0,5 cm kring överarmen (3,5 totalt)
-1,5 cm i bysten (4,5 totalt)
-1,5 cm i midjan (8 totalt)
-3 cm kring magen (9,5 totalt)
-2 cm kring höfterna (7,5 totalt)
-1,5 cm kring stussen (6,5 totalt)
-1 cm kring låren (5 totalt)
-1,5 cm kring knäet (4 totalt)
-0,5 cm kring vaden (2 totalt)

Jag kan nu också meddela att jag är under 100cm på samtliga ställen på kroppen (ja, bysten också...), hur coolt som helst! Jag får sätta igång mer med magövningar, för där känns det som om det planar ut och inte går riktigt lika snabbt som jag skulle önskat. Fast å andra sidan, att det inte går snabbt kanske borgar för att det är bestående och livslångt...???

/S

Inga kommentarer: