fredag, mars 07, 2008

Jobb och Gala

Onsdagen den 5:e mars var en ytterst trevlig dag. Mycket jobb, men också med en himla fin belöning.

Onsdagen den 5:e mars var det nämligen Agora-dagen här på Campus. Service Management-Studenternas stora jobbmötardag skulle man väl kunna säga. En mässa full av företag som söker efter kompetent personal. Så klart att Näktergalen också skulle vara där, och se till att kompetenta studenter fick upp ögonen för projektet! I år var mässan större än någonsin, tre våningar i U-huset, och det var strid ström av studenter hela dagen.

Jag hade egentligen inga förväntningar på själva dagen - det är inte meningen att vi ska kicka igång våran rekryteringskampanj förrän i april, Agora var bara ett ställe för oss att visa upp oss, och sedan om ett par veckor skulle folk bli påminda och vilja söka. Men men, det gick att börja rekrytera redan nu! Jag lämnade ut ett antal ansökningsblanketter, och en student var så hugande att den lämnades in ifylld redan efter en halvtimme, så det ser ljust ut. Roligt att höra var också att så pass många fler studenter än tidigare hade hört talas om projektet. Där får man ta åt sig lite av äran.

Efter att ha stått upp och promotat från nio till halv fyra var man ganska så trött i fötterna, men då var det bara att ta på sig de högklackade svarta lackskorna, glida i sin silkiga svartgråa festblåsa, sätta upp håret och bättra på makeupen, för sen bar det av ner till Agora-banketten. Förra året gled jag och Richard (som under kvällen fick heta Carina Argelius - min kollega som jag ursprungligen bjöd med mig men som hade förhinder) in på banketten på ett bananskal och hade en helt fantastiskt kväll. Vi var på Gastro, och serverades en helt underbar trerättersmiddag och goda drycker till det. I år var banketten dubbelt så stor, och anordnades på Parapeten. Jag hade inte varit på Parapeten sedan nyårsfirandet 1996-97, men det såg ut som jag mindes det.

Iaf, det var en väldans trevlig tillställning i år också, men den var mycket mer opersonlig. Förra året satt man cirka åtta personer kring runda bord i dämpad belysning, i år var det långbord à 15-20 pers och nästan full strålkastarbelysning. Maten var det iofs inget att klaga på överhuvudtaget (en väldigt god terrin på rökt lax till förrätt, helstekt fläskfilé med ugnsbakade små potatisar och säsongens grönsaker till huvudrätt), men den intima och mysiga stämningen hade helt försvunnit. Och efterrätten var lite sisådär. Några chokladpraliner på ett fat. Jag tror att samtliga vid mitt bord undrade om det var på riktigt. Tråkigt för mig också som inte äter choklad (i alla fall inte i pralinform).

På det hela taget var det dock en bra kväll. Jag hade ett fantastiskt trevligt bordssällskap och vi höll igång hela kvällen. Lina, koordinatorn för Näktergalen, var också med, och hade kul hon också. Vi satt dock vid olika bord så vi pratade inte så mycket under kvällen. Ösregnet när jag skulle gå hem fick mig att splasha ut på en taxiresa, men de 96 spännen som det kostade att ta sig hem till Norra Stenbocksgatan igen fick det vara värt. Jag kom hem i rimlig tid också. Klockan var nog inte mer än halv tolv, så till skillnad från Askungen så bröts inte min fantastiska förtrollning utan jag kunde lägga huvudet på kudden och somna måendes som en riktig prinsessa!

Tusen tack till Service Management-studenterna och Agoradagens projektgrupp för en väldigt lyckad dag totalt sett!

/S

Inga kommentarer: