tisdag, mars 04, 2008

Svenskt väder

Jag måste bara skriva ett par rader om detta fenomen.

För ett par veckor sedan deklarerade SMHI att det aldrig hade varit någon vinter i södra Sverige, och att nu var våren på väg. Jo, här sitter jag i solskenet - MEN DET ÄR SNÖ UTANFÖR!!! Igår eftermiddag bestämde det sig för att börja slaska, och när det var dags att hoppa i bingen så var det nån centimeter isig snö utanför. Lugn bara lugn, det smälter (eller regnar) bort till morgondagen tänkte man då. Men, men, när jag vaknade imorse var det strålande sol, knappt en tiondels plusgrad, och FORTFARANDE en centimeter vitt utanför dörren. Jag vet inte om jag vill kalla det för snö, eftersom det snarare kom ner som is, ser ut som is och är lika j*vla halt som is. Blä!

Jag har ju tidigare skrivit om att jag inte gillar vintern. Detta är verkligen verkligen verkligen sant. Jag står knappt ut känns det som! Jag vill ha fågelkvitter och krokusar och björkris och värme! Hur kan det komma sig att väderpresentatörerna alltid har ett "get out of jail free-card"? Jag vet ingen annan "vetenskap" som tillåts göra så många upprepade fel, och ändå får komma tillbaka till TV-rutan minst åttiotolv gånger per dag. REKLAMATION, I say!

Just nu avundas jag min kära mamma, som tillbringar veckan på konferens i Sevilla. Måhända är det molnigt, men det är ändå 18-20 grader varmt (om man nu kan lite på Rapport-Helen). Suck. Jag ska börja kolla på resor till Egypten nu. Två veckor av sol, salta bad och dyk är precis vad jag behöver ha att se fram emot nu...

/Sofie

Inga kommentarer: