fredag, april 18, 2008

Att återknyta

Fy vilken fin dag jag har haft! Ni vet, ibland har man bara en sån dag då allt känns så alldeles särdeles fint och bra och man blir glad. Idag har varit en sådan dag!

Återknytning i alla möjliga former. Jag började dagen med att träffa Anders och Carina på Campus, för att diskutera Näktergalen. Gud, vad konstigt det kändes att vara tillbaka i de "gamla" lkalerna, även om det bara var knappt tre veckor sedan jag var där sist. Det kändes precis som om inget hänt, som om jag var tillbaka, men ändå inte. Så konstigt på något sätt. Jag saknar verkligen mina arbetskompisar där. Riktigt mycket!

Sedan var jag en sväng uppe hos miljöstrategerna och hälsade på. Christian har gått och förlovat sig på sin semster, han såg verkligen lycklig ut! Massor med grattis till honom och Josefina. De måste vara typ världshistoriens snyggaste par. Han prata en massa om Köpenhamns strategier med honom, Micke och Toffe, känns roligt att man ändå på något sätt har blivit en liten del av avdelningen eller vad man ska säga. =)

Sedan var det dags för mig att möta min älskade mamms för en liten shoppingtur. Stackarn hade haft migrän under förmiddagen men blivit bättre så hon tog sig in till staqn enkom för min skull .vi hade en riktigt trevlig tjejgig eftermiddag på Väla och gick och shoppade, och provade, och shoppade och provade, och shoppade lite till... =) Jag var på Mamma-sponsrad shoppingtur för första gången i mitt tliv, och kom hem med ett extra par gråa byxor, en jättefin svart topp, ett tvitt linne och en grå svep-om tröja. TUSEN TACK ÄLSKADE MAMMS! :) Själv hittade jag dessutom två andra par gråa byxor i olika modeller, helt otroligt! Jag har letat gråa byxor forever känns detg som, och så hittar jag plötsligt hur många par som helst. Då kändes det bara som om det var bäst att handla!

Kvällen har avrundats på ett alldeles särdeles trevligt sätt med en After Work på Telegrafen tillsammans med Hilde och Helen (Och Richard som dök upp ett par timmar efter oss). Jag har bara träffat Helen en enda gång sedan vi tog vår examen, och Hilde hinner man inte heller se så himla ofta, så det var skittrevligt att svänga några öl, snacka en massa skit och bara ha det allmänt gemytligt och trvligt tillsammans. Nu skall det instiftas girl's night minst en gång i månaden, så att vi får träffas och mininätverka eller nåt!

Helgen ligger framför mig. Tom, sånär som på ett par timmars Näktergalen-avslutning på söndag. Så skönt med bara ett par dagar att ta det lugnt, ha det skönt, och framfröallt att kunna ha ledigt samtidigt som R för en gångs skull. Lyx.

Åh, och visst jag, grattis till HV - ni förtjänade er seger!!!

/Soffipropp!

Inga kommentarer: