onsdag, april 02, 2008

F som i förvirrande...

Idag har jag om inte annat lärt mig att trots goda danskkunskaper så är man långt ifrån fullärd... =)

Dansk miniordlista, bostaven F:
Fortov = TROTTOAR (!??!?! Samband????)
Foranstaltninger = Åtgärder

SÅ lika är alltså de Öresundska språken.

Andra dagen på jobbet, och jag har förresten redan lyckats göra bort mig... :o) Har fått reda på vilka projekt jag ska styra, och en av de första uppgifterna jag fick var att kalla till möte med en rad viktiga personer som kan informera mig i frågan. Som en extre perk i Köbenhavns Kommune så har man tillgång till allas kalendrar via outlook, så jag letade upp rätt folk och letade och letade och letae efter en gemensam tid. Till slut hittade jag en, och skrev lycklig i hågen ett fint formulerat (ja, JAG tyckte att det var fint formulerat iaf) mail och inbjudan till mötet. Efter femtitolv kontroller och genomlsningear skickade jag iväg det.

Fem minuter gick sedan fick jag följande svar (fritt översatt):
Det är väl några jädrans fasoner att bjuda in till möte MÅNDAG MORGON klockan 7.30!!!
Iiiihhh! I min iver att skriva rätt hade jag glömt bort att klicka i själv mötestiden...Hrmpf!
Tack och lov var det bitska mailet högst ironiskt, och jag har faktiskt redan hunnit träffa den trevliga herre (Peter) som låg bakom det, men det är ändå bara såååå typiskt!

En dag när jag har tid ska jag skriva vad det faktiskt är jag kommer att jobba med (jag hävdar återigen att jag har VÄRLDENS BÄSTA JOBB), men nu ska jag få slappa framför tv:n till Grey's Anatomy...=)

/Sofie

Inga kommentarer: