måndag, april 07, 2008

Vart flyger tiden...?

En vecka in på nya stället, och hur jag än försöker få till det så finns det nästan ingen annan tid än att äta jobba sova... =) But I'm not complaining!

Trivs som fisken i vattnet i Köpendanmark, har så smått börjat gå igång med mina två projekt, och sitter i utbildningar och läser in mig på strategier och annat. Jag för också lista över roliga danska ord, dagens favorit är MOSEGRIS. Any guesses? Det är tydligen det samma som vattenråtta av något slag. (Och hur kom det ordet in i mitt vokabulär? Jo det är tydligen ett av storstadens skadedjur... =)

Inga större fadäser sedan sist, mer än att jag inte kan få mitt offentlighetsprincip-program att fungera. Kommunalt måste man ju journalisera och diarieföra allt, och då menar jag verkligen allt. Jag går på tvådagarskurs i hur jag diarieför och katalogiserar dokument på rätt sätt. Hmmm... kanske är applicerbart på andra saker i mitt ganska så oorganiserade liv... =)

Helgen har annars varit alldeles förträfflig, har varit iväg med koreografiteamet i kören på lägerhelg och inspirerats av en fantastisk amerikansk kvinna, Melanie Wroe, som är domare i kategorin showmanship, och tillika koreograf. Jag som är ny i teamet har verkligen lärt mig massor som jag hoppas ska komma hela kören tillgodo.

Det känns på något sätt som om jag är inne i en ständig rush, jag har fullt av energi i hela kroppen. Visst kan jag vara trött och så, men inte så mycket som jag trodde.

Nu ska jag strax iväg på körmöte med PR-teamet, SEN tar nog energin slut!!!

Kram kram,
S

Inga kommentarer: