lördag, april 12, 2008

Världens mest opretentiöse gästartist...

...det måste nog vara Roger Pontare. När Helsingborgs Storband bjöd in honom frågade de tydligen samtidigt om han hade några särskilda preferenser på hotell etc.

-Hotell? Näe, jag har frugan med mig, och vi tar alltid husvagnen!


Så det så! =)

Roger Pontare måste nog samtidigt vara den mest okonventionelle gästartisten. Och då tänker jag inte bara på hans dramatiska yttre (han hann för övrigt med tre imponerande klädbyten med diverse samiska trolldomsattiraljer och halva fåglar mm), utan hans sista tilltag. När publiken efter konserten stod upp och klappade grep han tag i mikrofonen, sa "Länge leve Sverige", och så fick han alla att börja sjunga med i Nationalsången... Jag visste inte riktigt vad jag skulle tro... :O)

/S

Inga kommentarer: