onsdag, maj 28, 2008

Lockande


Frokost (d.v.s. Lunch) i det gröna, någon?

Inte konstigt att man blir lockad av att ta längre än en halvtimmes lunchpaus ibland...
Såhär fin är iaf utsikten från vårt kontor på Islands Brygge. Mycet mycket mer än vad man kanske förväntar sig av en innerstadsdel... =)
Jag klagar inte!

Idag har jag lyckats få färdigt det som stört mig de senaste dagarna - mitt tävlingsnotat för arkitekttävlingen som jag ska vara ansvarig för det kommande året, och som efter en tre-fyra år kommer att innebära att de boende på Nörebro har en ny, fin (och, icke att förglömma, miljömässigt OK) park att gå till. Det är mycket som ska göras, och jävlar vilken utmaning det är. Men, det stärker mig att våga gå in i sådana här saker också, och som jag tidigare skrev, så VILL jag ju lära mig nya saker.

Ikväll ska det motioneras tillsammans med Molle, vi ska ut i det vackra vädret och lyssna till fågelkvittret (eller möjligen vårt eget högljudda flås) i Pålsjö Skog. Mumma. Egentligen hade jag tänkt att föreslå för Richard att vi skulle gå och se Indiana Jones, men det kan vi ju spara till imorgon eller nåt...

/S

Inga kommentarer: