torsdag, maj 29, 2008

Rucka på rutinen

På mindre än ett dygn har jag frångått mina reserutiner två gånger. Det känns faktiskt konstigt. Löjligt kanske, men som människa är man så jäkla van vid sinna invanda rutiner att det för en kort sekund känns som om hela världen vänds upp och ner innan den hamnar rätt igen. Eller så är det bara jag med mitt kontrollbehov som känner så... =)

Scandlines seglar inte som de brukar, och jag ville igår inte sitta och vänta i en halvtimme på att nästa båt skulle gå, så jag tog AceLink (f.d. Sundsbussarna) och blev glatt överraskad över fräschören ombord på dessa nya små fartyg. Luktade nytt, och inte halvt av gammalt urin som Scandlines ibland gör...

I morse var jag så nödd och tvungen, eftersom jag ska vara i Köpenhamn lite tidigare än vanligt. Tur för mig att jag gick in och kikade på Scandlines hemsida och fann att de fortfarande körde .10 .40 istället för .30... Det är fortfarande ingen garanti för att jag ska hinna med att ta det tåg jag vill, men man kan ju alltid hålla tummarna. Jag tror nog att sundsbussarna också tar omkring 20 minuter, men vi får se, vi får se...

Igår var jag faktiskt lika duktig som jag hade föresatt mig, jag drog på mig löparskorna och gav mig ut i Pålsjö med Molle. Det tyckte inte mina knän var någon särskilt god idé, efter en hel dag i höga klackar, så efter fem kilometer var det stopp. Men, men, det är ju alltid något... =)

Idag ska jag ut och vandra på Christianshavn tillsammans med min projektgrupp, för att se vart det behöver tillgänglighetsanpassas för folk med olika typer av funktionshinder. Lite spännande faktiskt, att ge sig ut i "byen" och se den med andra ögon!

/S



UPPDATERING:

I love Ace Link!
Jag hann t.o.m. med ett tåg tidigar än vad jag trodde!!!

Inga kommentarer: