måndag, juni 01, 2009

Juni 2009...

...det är nu miraklet ska ske...
Det är nu som det lilla underverket ska komma till världen och vända upp och ner på våra liv.

Några kanske undrar varför jag har gjort ett så långt uppehåll i mitt bloggande, och sanningen är att jag inte riktigt har velat tråka ut er med gnäll om graviditeten. Det sägs ju att blivande mammor går in i en kokong sista halvan av graviditeten och boar och förbereder sin bebis ankomst. Självklart hade jag intentionen att INTE vara sådan, här skulle inte bara pratas bebis när man träffade vännerna, det skulle bara vara något som lite casual kom på tal då och då...

Jovisst. Kulan som växer på magen är liksom som en magnet som gör det svårt att tala om annat, och jag ska villigt erkänna att när ämnet väl kommit upp så är intressesfären för att tala om andra vardagliga ting, både hos mig och den jag råkar samtala med för tillfället, ganska begränsat. Så jag har pratat mycket bebis, och eftersom de flesta som läser denna blogg just är ni som jag redan pratat en massa bebis med, så känns det inte som om det behövs läggas ut en massa info.

Allt har ju flutit på som det ska, jag är rund och go, och mår finfint för det mesta. Dock är jag nu så otålig att klockan närmast verkar ticka baklänges, och jag har börjat övertyga mig själv att eftersom jag är klok som en elefant (och numera också lika stor som en - se bildbevis nedan) så kommer jag också att vara preggo lika länge som en (ja, eftersom det är juni nu - beräknad födelsemånad - då FÅR man gnälla lite!!!).

Jag och bebismagen förra veckan

Så förhoppningsvis kommer det nu att fyllas på en hel del om vad som försiggår i livet. Och jag lovar och svär att åtminstone nåååågra inlägg kommer att behandla andra saker än bebisdregel och sånt... =)

xoxo
Soffipropp

Inga kommentarer: