måndag, juni 01, 2009

Mi casa

Redan nu ska jag uppfylla mitt tidigare löfte om att inte enbart avhandla bebisdregel. =)

En viktig nyhet som bör publiceras offentligt är ju att vi har flyttat! Cirkus 200 meter söderut. Det blev genast soligare och varmare, ljusare och trevligare. Vi bor numera mitt emot det där läkemedelsbolaget som byter namn varje år, på Fredriksdalsplatsen 3. Ett extra rum, 20 kvm större, glassig balkong och allmänt perfekt. Dessutom är det Helsingborgshem, så det är ordnat och donat och man vet vad man får och har att förvänta sig. Toppen!

Hemma



Det som fick mig att falla pladask för lägenheten är något så ytligt som tapeten i köket... Hahaha... Inte riktigt vad man förväntar sig att ha som tapet i köket, men gör rummet ljust och glatt och trevligt.

Pergola, från Duro tapeter

I övrigt är väl tapeter och färgval lite sisådär, men ingenting man kräker över, och det finns gott om möjligheter att byta om man skulle känna för det längre fram. Eftersom Richard nu är igång med hemmajobb innan bebben dyker upp (och därmed har flyttat hem igen från Karlskrona - JIPPI), har han fått kontoret/barnrummet (som för övrigt är härligt "neutralt" GULT), och jag är förvisad till köket med min laptop. Men, det gör som sagt ingenting eftersom jag kan sitta här som Ferdinand och njuta av min vackra tapet...

Ni som inte redan varit här är hjärtans välkomna att hälsa på när ni vill!

See ya

Inga kommentarer: